Η οικονομική ύφεση δεν άφησε ανεπηρέαστα και τα εγχώρια μέσα ενημέρωσης. Η πτώση στην κυκλοφορία και τα μειωμένα διαφημιστικά έσοδα είναι τα μεγαλύτερα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι εφημερίδες, ενώ η μείωση της διαφημιστικής δαπάνης πλήττει και περιοδικά, τηλεόραση, ραδιόφωνο. Άσχημο ποδαρικό έκανε ο Ιανουάριος για τα διαφημιστικά έσοδα σε όλα τα Μέσα- τηλεόραση, περιοδικά, εφημερίδες και ραδιόφωνο - προοιωνίζοντας το μέλλον. Σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η εταιρεία Μedia Services την περασμένη στις αρχές Φεβρουαρίου, η διαφημιστική δαπάνη τον Ιανουάριο του 2009 καταγράφει συνολική μείωση της τάξεως του-13,51% σε σχέση με τον Ιανουάριο του 2008. Πιο αναλυτικά, τα διαφημιστικά έσοδα των τηλεοπτικών σταθμών τον Ιανουάριο μειώθηκαν συνολικά κατά 12,36% σε σύγκριση με τον Ιανουάριο του 2008, ενώ στα περιοδικά μειώθηκαν κατά 9,26%. Τις μεγαλύτερες μειώσεις καταγράφει η διαφημιστική δαπάνη στις εφημερίδες (-22,60%), αλλά και στο ραδιόφωνο (-22,64%).
Μάλιστα, το τελευταίο αποτελεί έκπληξη καθώς το ραδιόφωνο ήταν το Μέσο που είχε σημειώσει εντυπωσιακή άνοδο των διαφημιστικών του εσόδων το 2008, της τάξεως του 29,82%, και μάλιστα σε μια χρονιά που και η τηλεόραση κατέγραφε μείωση (-8,44%), αλλά και οι εφημερίδες είδαν τα διαφημιστικά τους έσοδα να μειώνονται κατά 4,24%. Αξίζει να σημειωθεί ότι η αύξηση των διαφημιστικών εσόδων των ραδιοφωνικών σταθμών είχε ως αποτέλεσμα να καταγράψει οριακή αύξηση, της τάξεως του 0,56%, η συνολική διαφημιστική δαπάνη του 2008 σε σύγκριση με αυτή του 2007.
Πηγή: εφημερίδα Το Βήμα
|